בעולם העסקי בכלל ובאיקומרס בפרט, אחת המטרות העיקריות היא להפוך כמה שיותר גולשים ללקוחות מרוצים. אוטומציות שיווקיות עוזרות בדיוק בזה: הן משפרות את יחס ההמרה, מחזקות את הקשר עם הלקוחות ומעניקות חוויית קנייה משופרת ומותאמת אישית.
כדי שתוכלו להתחיל בקלות, ריכזנו עבורכם חמש אוטומציות שכל אתר איקומרס חייב להפעיל כדי למקסם את ההכנסות ולהגדיל את המעורבות. בתחתית הפוסט תמצאו הדרכת וידאו מפורטת.
אוטומציה 1: ברוכים הבאים
לקוחות שנרשמו לאתר או לרשימת התפוצה מצפים לתחילת תקשורת. שליחת הודעת “ברוכים הבאים” כמה דקות אחרי ההרשמה היא הדרך הטובה לחזק את הקשר הראשוני. מסר זה יכלול הסבר קצר על העסק, הקופון הראשון, ופרטים שיגרמו ללקוח להתחיל את הקשר עם העסק בתחושת ביטחון.
אוטומציה 2: נטישת עגלת הקניות
בין 80%-95% מהלקוחות נוטשים את עגלת הקניות והם הפסד פוטנציאלי לאתרי האיקומרס. הודעות שמזכירות ללקוח את העגלה הנטושה ומעודדות אותו להשלים את הרכישה יכולות להחזיר את הלקוחות לתהליך הקנייה. שימו לב, לא תמיד כדאי להציע הנחות כאן, כדי לא ליצור “הרגל” אצל לקוחות לנטוש בכוונה וליצור קניבליזציה בהכנסות.
אוטומציה 3: ברכת יום הולדת
יום ההולדת של הלקוחות, זו הזדמנות מצוינת לחזק את הקשר האישי עם הלקוחות ולהעניק להם הנחה או הטבה ייחודית. שנה אחרי שנה, חשוב לחדש את התבניות כדי לשמור על רלוונטיות והפעלה אישית יותר.
אוטומציה 4: משוב לאחר רכישה
אחד הכלים החשובים ביותר לשיפור מתמיד הוא משוב מהלקוחות. שליחת בקשה למשוב יומיים-שלושה לאחר קבלת המוצר תסייע לזהות כשלים בתהליך, לשפר את השירות ולחזק את שביעות הרצון.
אוטומציה 5: הערת לקוחות רדומים
לקוחות שלא רכשו מזה זמן רב? זה הזמן להזכיר להם שאתם כאן. הודעת תזכורת עם תוכן מעניין, המלצות על מוצרים או הנחה על הרכישה הבאה יכולה לעודד אותם לשוב ולרכוש.
לסיכום, השקעה באוטומציות שיווקיות מבטיחה החזר על ההשקעה (ROI) גבוה מאוד. כל שקל שמושקע בטכנולוגיות האוטומציה יכול להניב תוצאות מרשימות. התחילו עם חמשת האוטומציות האלו והפכו את אתר האיקומרס שלכם למכונת מכירות חכמה ואפקטיבית.