לוגו ליאור שור שיווק ומסחר באינטרנט עם הכיתוב Digital Marketing Uplift

פרסום באינטרנט לעסקים – מונחים מרכזיים

פרסום באינטרנט לעסקים – מונחים מרכזיים

ליאור שור • 21 באוגוסט 2024

מונחים מרכזיים בפרסום לבעלי עסקים שקצת פחות ״דיגיטליים״

אנו, בעלי העסקים, מקצוענים ומצטיינים בתחומי התוכן שלנו, נכון?

בעולם העסקי התחרותי, אנחנו נדרשים להבנה עסקית רחבה מעבר לתחומי התוכן שלנו. הדבר נחוץ לצורך התמודדות מהירה וקבלת החלטות מושכלת.

אמנם אנו לא חייבים להיות אנשי שיווק או פרסום, כדי לנהל עסק תקין, אך אם ברצוננו לנהל עסק מצליח, עלינו להבין את שפת הפרסום באינטרנט, שפה עשירה במונחים חדשים, שמתעדכנים תדירות. 

אז כדי שתוכלו לדבר עם איש הפרסום שלכם בשפתו, בין אם הוא סוכנות פרסום בגוגל אדוורדס ובין אם מקדם אורגני,  ולהכיר מונחים חשובים בגלקסיית הפרסום באינטרנט, הרשו לי להציג בפניכם מספר מונחים, אשר כל בעל עסק צריך להכיר:


  • פרסום / קידום ממומן

    חשיפת מודעה מסוגים שונים לקהל לקוחות פוטנציאלי תמורת תשלום. התשלום יכול להיות "פר לחיצה על מודעה" (PPC – Pay Per Click) 

    או עבור אלף חשיפות (CPM - Cost Per Mile). גוגל אדס בתנאים מסויימים מאפשרים גם תשלום בעבור המרה!

  • פרסום בדחיפה לעומת פרסום במשיכה

    גוגל ופייסבוק מציעות פרסום ממומן לבעלי העסקים. דחיפה ומשיכה הן פעולות אסטרטגיות המסייעות להגיע לקהל היעד שונים:

    משיכה: בגוגל מודעות הפירסום מוצגות על פי מילות החיפוש ורלוונטיות להן. כלומר הגולש "מושך" מודעות רלוונטיות לנושא החיפוש.

    דחיפה : בפייסבוק וברשת המדיה של גוגל, מודעות הפרסום מוצגות על פי הגדרות המפרסם את קהל היעד: גיל / מין / גאוגרפיה / דמוגרפיה / פסיכוגרפיה וכו' או על פי מנגנוני AI של אלגוריתם מערכת החיפוש. הגולש לא מחפש מידע באופן פעיל - מודעת הפרסום "נדחפת" אליו.

  • דף נחיתה

    דף נחיתה הוא עמוד אינטרנט המכוון למסר שיווקי והנעה לפעולה של הלקוח הפוטנציאלי - השארת פרטים (מכונה "ליד" Lead) או כל דף אליו מגיע הגולש בכניסה לאתר. 

    השקעה בדף נחיתה איכותי כדאית כלכלית: ככל שתוכן מודעת הפרסום רלוונטי לדף הנחיתה, עלות הפרסום תהיה נמוכה יותר, זאת משום שמנגנון המודעות של גוגל סורק את דפי הנחיתה וככל שהדף רלוונטי למודעה ולמילות החיפוש הוא יקבל עדיפות על דפים אחרים.

    עיצוב נקי של דף הנחיתה ,כמו גם הקפדה על טקסטים המניעים לפעולה - ישפרו את שיעורי ההמרה וכך גם את ה-ROI החזר ההשקעה בפרסום.

  • גוגל Adwords

    לגוגל כלים משוכללים שיכולים לסייע לתכנן את מילות המפתח הנכונות למסע הפרסום. פלטפורמת הפרסום גוגל אדוורדס (Google (Adwords, שבאמצעותו מפרסמים בגוגל וביוטיוב. הכלי מכיל יכולות רבות לחיזוי אפקטיביות מילות המפתח הנבחרות, איתור מילות מפתח קשורות ועוד. תכנון נכון באמצעות כלים אלו יאפשר מסע פרסום אפקטיבי ורלוונטי לקהל היעד.

  • מילות מפתח שליליות

    בגוגל Adwords ניתן לבחור במונחי חיפוש שבהם לא תיחשף המודעה שפורסמה. למשל, בעל עסק לפרסום באינטרנט (מכירים מישהו כזה?) שיבחר במילות המפתח "פרסום באינטרנט" יכול לדאוג שמי שחיפש " לימודי פרסום באינטרנט" לא ייחשף למודעה, שהרי הוא לא קהל יעד פוטנציאלי. פעילות טיוב זו משפרת את ביצועי המודעה ומונעת בזבוז התקציב על הקלקות לא רלוונטיות.


  • מנהל המודעות של פייסבוק

    מנהל המודעות הינו ממשק היררכי של פייסבוק, באמצעותו מנהלים את מסעות הפרסום (קמפיינים). במנהל המודעות, האלמנט הראשון בהיררכיה הוא "מסע הפרסום" (הקמפיין). מתחתיו בהיררכיית המערכת "סדרת מודעות", המכילה את המודעות עצמן, את קהל היעד, את התקציב, את המיקומים בהם נרצה שהמודעה תופיע ועוד. פייסבוק מציעה את הפילוחים הדמוגרפיים והפסיכוגרפיים הטובים ביותר; מלבד הפילוחים הסטנדרטיים כמו מין וגיל, ישנם פילוחים מעניינים כגון "התארס/ה לאחרונה", "עבודה חדשה", "עבר עיר לאחרונה", "יום הולדת קרוב" ותחומי עניין רבים ומגוונים. ישנן אין סוף אפשרויות לפילוח קהלי היעד. פייסבוק משתמשת כיום בקהלים אלו כאינדיקציה לקהל היעד ממנו מתחיל הקמפיין, אולם בסופו של דבר חושפת את המודעה ללקוחות שיש פוטנציאל גבוה לקבל המרה התואמת את מטרות הקמפיין (למשל מכירה, ליד, הודעת וואטסאפ וכד׳). 

  • החזר על הוצאות פרסום ROAS

    Return On Ad  Spend - ROAS הוא מדד קריטי לבחינת האפקטיביות של קמפיינים פרסומיים. ומבטא את היחס בין ההכנסות שנוצרו בעקבות פרסום לבין העלויות שהושקעו בקמפיין. ROAS גבוה מצביע על כך שהקמפיין מצליח להחזיר יותר כסף עבור כל שקל שהושקע בפרסום, מה שהופך אותו לכלי מרכזי עבור משווקים המבקשים למקסם את התשואה על השקעתם. הבנה ושיפור של ROAS מאפשרים לבצע אופטימיזציה של הקמפיינים, להתמקד בערוצים ובאסטרטגיות שמספקים את הערך הגבוה ביותר, ולשפר את הרווחיות הכוללת של העסק. מדד זה חייב להיות בדשבורד הניהולי של פעילות הפרסום. 

  • KPI - מדדי ביצועים

    KPI (Key Performance Indicators) הם מדדים מרכזיים להערכת הצלחה של פעולות עסקיות ואסטרטגיות שיווקיות. 

    בעולם הפרסום הדיגיטלי, ה-KPIs מספקים תובנות חשובות לגבי הביצועים של קמפיינים ומאפשרים למשווקים להבין מה עובד ומה דורש שיפור. לדוגמה, שיעור הקליקים (CTR) הוא KPI חשוב שמודד את אחוז המשתמשים שלחצו על מודעה מתוך כלל החשיפות שלה, מה שיכול להצביע על מידת האטרקטיביות של המודעה. דוגמה נוספת היא CPA (Cost Per Acquisition), שמודד את העלות הממוצעת לרכישת לקוח חדש, נתון קריטי להבנת היעילות הכלכלית של הקמפיין. בחירת ה-KPIs הנכונים ומעקב אחריהם מאפשרים למשווקים לבצע אופטימיזציה של מאמצי השיווק ולהבטיח תוצאות מוצלחות. האמצעי הזמין ביותר לעקוב אחר ה-KPI's הוא גוגל אנליטיקס 4.

שיוך - Attribution Model פיצוח ההמרות באתר
מאת ליאור שור 28 באוקטובר 2024
שיוך בשיווק דיגיטלי: איך להבין מה באמת עובד? גלו איך למדוד המרות בצורה חכמה, למנוע כפילויות בין ערוצי הפרסום, ולבנות דשבורד שמציג נתונים אחידים וברורים. השקיעו בערוצים שמביאים את הערך הגבוה ביותר וקבלו החלטות מבוססות נתונים להצלחת העסק שלכם.
תמונת פוסט - 5 אוטומציות חובה לאתרי איקומרס
מאת ליאור שור 5 בספטמבר 2024
הכירו את 5 האוטומציות שחייבות להיות בכל אתר איקומרס! שפרו את יחס ההמרה, הגדילו את ההכנסות והפיקו יותר מכל מבקר באתר עם אוטומציות חכמות וממוקדות ללקוחות.
מיקוד בקהל עם כוונות רכישה
מאת Lior Schorr 16 ביולי 2024
הכירו את אפשרות המיקוד בקהל עם כוונות רכישה בגוגל אדס: למדו איך להגיע ללקוחות מוכנים לרכישה ולהגדיל את ההמרות בקמפיינים שלכם באמצעות טירגוט מדויק ומתקדם.
כיצד לשפר את שיעור ההמרה באתר איקומרס
מאת ליאור שור 2 במאי 2024
10 טיפים מעשיים לשיפור שיעור ההמרה (CRO) באתר האיקומרס שלכם. גלו כיצד להגדיל מכירות ולהפוך מבקרים ללקוחות בעזרת שיטות מתקדמות לשיפור המרות.
השקת אתר חדש: kshare.co.il
מאת Lior Schorr 1 במאי 2024
פרוייקט חדש שהושק - Kshare.co.il חיבור עם נבחרי ציבור. פרוייקט חדשני המכיל את כל פרטי הקשר של נבחרי הציבור בכנסת ובממשלה. האתר נבנה על ידנו, כפרוייקט שמטרתו לחזק את השיח בין נבחרי הציבור לציבור הישראלי.
כתוביות או לא להיות - האם הוספת כתוביות ליוטיוב ולפייסבוק מסייעת לקידום אורגני של הוידאו
מאת ליאור שור 1 בפברואר 2024
האם כדאי עסקית להשקיע בהוספת כתוביות תרגום ל-YouTube. אם כן, מהי הדרך הטובה ביותר להבטיח שהסרטון אופטימלי מבחינת SEO (קידום אורגני)
Share by:
X
ביקורות גוגל
5.0
Star Star Star Star Star
לקריאת 12 הביקורות